ابتکار بچه مسجدی ها در ارسال محصولات کشاورزان به بازارهای هدف 

ابتکار بچه مسجدی ها در ارسال محصولات کشاورزان به بازارهای هدف 

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
محمد مهدوی گفت: در پی اُفت قیمت محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان، تصمیم گرفتیم برای کمک به کشاورزان در فروش محصولات شان، محصول پیاز و گوجه فرنگی آنها را جمع آوری کرده و به صورت مستقیم به بازارهای هدف داخلی ارسال کنیم.

«محمد مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در پی اُفت قیمت محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان، تصمیم گرفتیم برای کمک به کشاورزان در فروش محصولات شان، محصول پیاز و گوجه فرنگی آنها را جمع آوری کرده و به صورت مستقیم به بازارهای هدف داخلی ارسال کنیم تا با کوتاه شدن دست دلالان، محصولات آنها با قیمت بالاتری به فروش برسند تا پس از آن هزینه فروش محصولات را به حساب کشاورزان واریز کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام افزود: همان طور که می دانید جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور و شغل اکثر مردم این منطقه نیز کشاورزی است اما با شیوع بیماری کرونا و به تبع آن بسته شدن مرزها موجب شد تا دلالان محصول کشاورزی مردم را با قیمت ناچیزی خریداری کنند که همین امر موجب متضرر شدن کشاورزان شد.

 

وی ابراز کرد: با استفاده از ظرفیت اعضای این کانون فرهنگی هنری و گروه جهادی فدائیان رهبر که مدیریت آن را نیز خود بر عهده دارم و با همکاری موسسه خیریه نسیم مهربانی که موسس این مرکز خیریه نیز یکی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد عنبرآباد است تصمیم گرفتیم به کشاورزان در فروش محصولات آنها کمک کنیم.

 

مهدوی اضافه کرد: در همین راستا تاکنون ۳۰ تُن از محصولات کشاورزان این منطقه را به بازارهای هدف داخلی ارسال کرده ایم و امروز نیز یک کامیون حاوی ۱۰ تُن از محصولات کشاورزی را روانه بازارهای هدف می کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام تاکید کرد: در این ایام کرونایی که معیشت مردم دچار مشکل شده فعالیت های کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام را با هدف کمک به مردم و با شعار «جهاد بچه مسجدی ها ادامه دارد» را تا نابودی این ویروس منحوس ادامه می دهیم.

وی بیان کرد: به منظور اطعام یتیمان و فقرا در شب های قدر، یکهزار پرس غذای گرم توزیع شده و علاوه بر این نیز ۵۰ کیسه آرد در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

مهدوی افزود: در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و به نیت تعجیل در ظهور امام زمان (عج) و سلامتی مقام معظم رهبری تعداد ۱۰ هزار پوستر حاوی ذکر صلوات در بین مردم مومن توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری نوالرضا علیه السلام اظهار کرد: با همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام، گروه فدائیان رهبر و موسسه خیریه نسیم مهربانی تعداد ۱ عدد کولر و یخچال برای خانواده ای نیازمند خریداری و تحویل آنها شد.

وی یادآور شد: گروه مجازی قصه گویی که قبلا در ایام نیمه شعبان راه اندازی کرده بودیم تا کودکان ۵ تا ۱۲ سال بتوانند فایل های صوتی از قصه هایی که در خصوص شخصیت و زندگی امام زمان (عج) تهیه کرده اند را از این طریق برای ما ارسال کنند و از ما جایزه بگیرند، با توجه به استقبال خوب بچه ها از این مسابقه قصه گویی تصمیم گرفتیم این مسابقه با موضوعات مختلف همچنان تداوم داشته باشد.

مهدوی افزود: کودکان می توانند فایل صوتی از قصه هایی که در خصوص شخصیت حضرت علی علیه السلام و زندگی آن حضرت تعریف می کنند را برای ما در این گروه ارسال کنند، به هر قصه ارسالی ۱۰ هزار ریال و به بهترین قصه نیز مبلغ ۵۰ هزار ریال اهدا می شود

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا علیه السلام عنوان کرد: شرکت کنندگان این گروه کودکان شهرستان عنبرآباد هستند البته کانون نورالرضا علیه السلام این ظرفیت و آمادگی را دارد که این مسابقه را در سطح جنوب کرمان برگزار کند.

وی در خاتمه با اشاره به تداوم فعالیت کارگاه تولید ماسک، اظهار کرد: کارگاه تولید ماسک که پس از شیوع کرونا راه اندازی شده است همچنان در حال تولید ماسک است و روزانه ۲ هزار ماسک تولید می کند.

پایان پیام/ 586